Sunday, December 29, 2013

Nikmat (yang Tak Terbilang)

We packed everybody for a kelas ustaz di Masjid Assyakirin KLCC the other day.


Times like this I thought, nikmat Allah yang mana yang ingin saya dustakan?

Dan ayat2 ini terlekat di hati bila saya terbaca:

قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ
Mereka berkata: "Sesungguhnya kami dahulu, semasa berada dalam kalangan keluarga kami - selalu merasa cemas takut (daripada berlaku derhaka kepada Allah),
 At-Tur [52:26]

Lalu saya berdoa kami akan berasa begini sentiasa.

Dan sebahagian dari ayat ini:

...."Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatmu yang engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku. Sesungguhnya aku bertaubat kepadamu, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadamu)".
Al-Ahqaf [46:15]

Ameen.

Selamat mencari jalan pulang yang penuh berkat dan rahmat.

*****

No comments:

Related Stories

Related Posts with Thumbnails