Friday, July 27, 2012

Mencari Taqwa Part 6 ~ Selamat Tinggal

Other fave photos.
Parking 11A always reminds me of the prof.

My last ziarah to Masjid Nabi was solemn. It was late morning. Tak ramai di masjid (at least tak lah ramai kalau compare to solat fardhu). I made my way deep into the masjid. It was cool and calm. And then found that I am at the waiting area to the Raudhah. I knew I didnt have enough window time to wait for entrance again, jadi saya terus mencari ruang untuk solat dan berdoa. Untuk makmur hidup, sejahtera keluarga. Dan juga berdoa agar ini bukan ziarah yang terakhir ke sini. Agar diberi ruang untuk terus beriman dan mencari rahmatNya. Did anybody not cry at such last visits?

 

Jika selepas ini ada yang bertanya what's your favorite city? Without any doubt, it has got to be this place. Ada yang sayu, tenang dan redha di sini. Saya andaikan itulah rahmat.

*****
   

No comments:

Related Stories

Related Posts with Thumbnails