Wednesday, February 6, 2013

Yang Abadi

I have no stories to tell (and how sad can anyone be?) I have been super-duper busy. But I have done some (very little in actual fact) reading dan pergi kelas (masyaaAllah, saya hampir2 dah terlupa rupa ustaz yang sebenarnya!)

Saya terjumpa ~

Kemudian Qarun keluar kepada kaumnya dengan memakai perhiasannya. (Pada saat itu) berkatalah orang-orang yang semata-mata inginkan kesenangan kehidupan dunia: "Alangkah baiknya kalau kita ada kekayaan seperti yang didapati oleh Qarun! Sesungguhnya dia adalah seorang yang bernasib baik".

Dan berkata pula orang-orang yang diberi ilmu (di antara mereka): "Janganlah kamu berkata demikian, pahala dari Allah lebih baik bagi orang yang beriman dan beramal soleh; dan tidak akan dapat menerima (pahala yang demikian) itu melainkan orang-orang yang sabar".
 Surah al-Qasas; 28:80 - 81


Dan ~

Hadith riwayat Sahal bin Saad ra bahawa Rasulullah saw bersabda, "Demi Allah, Allah memberikan petunjuk kepada seseorang melalui kamu adalah lebih baik bagimu daripada memiliki unta merah (harta orang Arab yang paling berharga)." HR Muslim, 4423

Lalu saya berdoa agar mana2 perbuatan saya yang baik (jika ada pun) ada membuka hati sesiapa untuk menjadi lebih baik ke jalan Allah. Amiin.

Dan juga saya terbaca, maksud ayat Surah Al Maidah, ayat 35 ~

Wahai orang2 yang beriman, bertaqwalah kepada Allah dan carilah jalan yang mendekatkan diri kepadaNya dan berjihadlah pada jalanNya, supaya kamu mendapat keberuntungan.

Selamat mencari jalan untuk medekatkan diri kepada Allah, untuk keberuntungan abadi.

*****

No comments:

Related Stories

Related Posts with Thumbnails