Sunday, February 19, 2012

A Family Wedding - Zuhaila & Shahril

Beberapa kali saya bertanya pada suami, kenapa adat orang Melayu berkahwin terlalu rumit? Hantar ke sini kemudian di sebelah pihak sana pula. Soalan yang sama juga saya tanya semasa merancang majlis Iman tempoh hari.

Namun jawapan yang pernah ustaz beri nampak amat mudah - kerana kita tidak mempunyai kekuatan untuk berkata tidak kepada perkara yang diwarisi. Saya masih lagi cuba mengupas jawapan tersebut. Mungkin harus saya akui saya tiada memiliki kekuatan yang dimaksudkan itu.

Anyway.

We were down south this past weekend. Kini giliran kami pula menghantar pengantin selepas kenduri di pihak perempuan.

I love the color scheme - pale peach / cream - and the bride's skirt which flowed so effortlessly to the floor. Jemputan pula dihidangkan dengan beriani gear-box kambing! I leave it to your own imagination how we ate that with the fork and spoon.

We made a quick stop at JPO on our way back to the city. Never are designer fans (walaupun saya teringin masuk ke Michael Kors), we checked out Nike and the chocolate store. The mall reminded me of a particular place I shopped at in Orlando once. An open mall. In early Dec - it was cold - unlike JPO which was mildly warm and cloudy. I thought I should come back again for a more leisurely window shopping sometime.

*****

No comments:

Related Stories

Related Posts with Thumbnails